Na hodine biológie sa z piatakov stali skutoční výskumníci. Trieda sa zmenila na malé laboratórium, kde sa nepracovalo s učebnicou, ale s lupami, mikroskopmi a meradlami. Žiaci dostali za úlohu preskúmať prírodniny z bežného života a objaviť, čo všetko sa skrýva v ich štruktúre.
Na stoloch sa objavili kúsky piesku, hliny, listy, kvety, horniny,... Každá skupina mala svoj „výskumný predmet“ a žiaci začali pracovať ako praví vedci: najprv pozorovali lupou, potom merali veľkosť, tvar a štruktúru a nakoniec si pripravili vzorky pod mikroskop.
Objavy boli často prekvapujúce: piesok pod lupou vyzeral ako mozaika drobných kryštálikov, listy a kvety odhalili fascinujúce detaily žíl a buniek, kúsky hornín pôsobili ako farebné mozaiky. Žiaci si svoje pozorovania zaznamenávali do pracovných listov – kreslili jednoduché náčrty, zapisovali merania a postrehy. Takto sa učili, že práca vedca nie je len o skúmaní, ale aj o zaznamenávaní a zdieľaní výsledkov.