Žiaci 2. A triedy, v piatok 11.6.2021, strávili poslednú vyučovaciu hodinu celého týždňa trošku netradične. Presunuli sa na príjemné miesto, kde ich už čakala jogová terapeutka Janka /z Yoga Studia v KNM/.
Na úvod ich oboznámila s rôznymi netradičnými hudobnými a zároveň liečivými nástrojmi, ako je napr. tibetská spievajúca misa, terapeutická kalimba ladená na 432Hz, ale aj príjemné Koshi zvonkohry rezonujúce s vibráciami štyroch elementov: OHŇA, ZEME, VODY, VZDUCHU.
Deti si užili príjemnú relaxáciu zvukom, tzv. liečivý kúpeľ. Vibrácie zvukových harmonických nástrojov sa ako vlny dostanú hlboko v našom tele a tak utíšia a zharmonizujú nervový systém a systém celého tela, duše a mysle. Upokojujúce účinky hudby pomáhajú deťom odbúravať stres, agresivitu a predchádza vzniku detských neuróz. V rámci netradičného prístupu k vyučovaniu hudobnej výchovy si žiaci mohli sami zahrať na týchto nástrojoch. Na záver bola tzv.„ Jam Session J“. Každý žiak dostal perkusie, napr. drevené paličky, činely, triangel, bubon, hrkálka, prstová klapačka, atď. a spoločne sme si vyskúšali rytmiku a hudobné cítenie v skupine, podporili komunikáciu medzi sebou, tvorivosť, sebavyjadrenie a sociálne cítenie. Atmosféra, ktorá vznikla, hodnotíme veľmi pozitívne, nakoľko sa deti koncentrovali na hudbu, pohyb, hranie na hudobný nástroj, relaxovali a uvoľnili svoje myšlienky. Ich verbálna reakcia po skončení bola veľmi pokojná a pozitívne naladená.
Sme presvedčení, že aj takéto neformálne aktivity vylepšia postoj žiakov k hudbe ako takej a že v ich neskoršom živote bude mať hudba svoje pevné miesto.