Oznamy a novinky
- Detaily
- Návštevy: 1685
Základná škola Clementisova 616/1, Kysucké Nové Mesto oznamuje rodičom a žiakom, že 10. januára 2022 (v pondelok) sa obnoví prezenčné vzdelávanie, ktoré sa bude riadiť platným šk. semaforom. Šk. vyučovanie bude prebiehať podľa rozvrhu zverejneného na EduPage. Školský klub detí bude fungovať do 16:15 hod.
Povinnosti zákonných zástupcov:
- Zodpovedať za dodržiavanie hygienicko-epidemiologických opatrení pri príchode a odchode žiaka zo školy (prekrytie horných dýchacích ciest vhodne zvolenými osobnými ochrannými pomôckami alebo jej stanovenými ekvivalentami, dezinfekciu rúk a dodržiavanie odstupov v súlade s aktuálne platnými opatreniami Úradu verejného zdravotníctva SR).
- Zabezpečiť pre žiaka každý deň minimálne dve rúška (náhradné musí mať pri sebe v prípade potreby) a papierové jednorazové vreckovky.
- Predložiť pri nástupe do školy (po každom prerušení dochádzky do školy v trvaní 3 a viac po sebe nasledujúcich kalendárnych dní vrátane víkendov a sviatkov) „Písomné vyhlásenie o bezpríznakovosti“ (TU) žiaka prostredníctvom EduPage/e-mailom alebo odovzdať pri nástupe do školy.
- Ospravedlniť žiaka na 5 po sebe idúcich vyučovacích dní (víkendy a sviatky sa nepočítajú) aj z dôvodu ochorenia. Pri absencii viac ako 5 po sebe idúcich vyučovacích dní z dôvodu ochorenia musí predložiť „Potvrdenie od lekára“ od všeobecného lekára pre deti a dorast, ktorý má vedomosť o prebiehajúcom ochorení (bez obmedzenia počtu ospravedlnení počas školského roka).
- Bezodkladne informovať triedneho učiteľa alebo riaditeľa školy o tom, že:
- u žiaka je podozrenie na COVID-19 (bol v úzkom kontakte s osobou pozitívnou na COVID-19);
- bola žiakovi nariadená (všeobecným lekárom pre deti a dorast alebo RÚVZ) povinná karanténa;
- žiak mal pozitívny výsledok Ag samotestu, ktorý je potrebné overiť Ag testom vykonanom v mobilnom odberovom mieste u oprávneného subjektu alebo PCR testom.
- Nahlasovať vykonanie Ag samotestu škole prostredníctvom EduPage.
Podrobnejšie informácie sú zverejnené na stránke ministerstva (TU).
- Detaily
- Návštevy: 1701
„List pre Ježiška“
„Človek s dobrotivým, dúfajúcim srdcom je slobodný. Pretože dokáže dávať, dostáva; pretože dúfa, miluje. Jeho konanie je veľkým výkrikom v Božích ušiach.“ — František z Assisi
Otvorené a dobré srdiečka mali aj žiaci zo 4. B, keď začali tvoriť slohové práce na tému: „List pre Ježiška“. Najskôr sme sa porozprávali o živote na Slovensku. Neskôr sme to porovnávali so životom vo svete. Žiaci s nadšením počúvali smutné, ale i veselé príbehy, ktoré prináša život bez rozdielu či sa blížia Vianoce alebo iné sviatky. Po rozhovore sme sa rozhodli, že žiaci napíšu slohy, kde si budú želať nehmotné veci ako napr. lásku, zdravie,... . O tom, že sa im téma páčila a v srdciach majú veľa lásky, múdrosti svedčia aj ich listy. Zopár Vám ich ponúkam.
1. Milý Ježiško,
som rád, že som Ti mohol napísať list. Prežívam ťažké obdobie. Nemám žiadnu priateľku. Moc by som chcel, aby sa ku mne vrátila (nemôžem povedať meno). Nech je moja rodina zdravá a šťastná. Aby som aj ja bol zdravý. Teším sa, že prvýkrát budem na Vianoce u tatina. Dúfam, že napadne sneh. (Dávidko, 9 rokov)
2. Milý Ježiško,
prosím si, aby naša rodina bola zdravá a šťastná. Deti, ktoré bývajú v detskom domove nech im je dobre. Rodiny, ktoré majú veľa deti a sú choré alebo postihnuté nech sa na Vianoce uzdravia a majú dostatok lásky. Zdravé deti nech obchádza choroba. Je mi ľúto, že na Vianoce veľa ľudí umiera. Prosím si, aby deti, ktoré sú hladné nech sa dostatočne nasýtia. Kamarátkam prajem veselé Vianoce. Pani učiteľka nech je zdravá aj so svojou rodinou. Ježiško, mám Ťa veľmi rada hoci som zlá. To viem, ale snažím sa polepšiť. Je mi ľúto, že je lockdown pre Coronu. Corona je veľmi zlá, ale ja som rada, že je, lebo sa ľudia „znormalizujú“ a nebudú zahadzovať odpadky. (Laurika, 9 rokov)
3. Milý Ježiško,
želám si od teba šťastie, zdravie, lásku, kľud. Nech všetky deti majú pekné Vianoce. Aby boli šťastné v rodinách, ktoré sprevádza šťastie a prežívajú krásne Vianoce. Nech všetky rodiny si ozdobia stromčeky. Rodičia nech sú pyšní na svoje deti. Nech neprežívajú stres počas Vianoc. Toto prajem aj mojej rodine. Na záver sa Ti chcem poďakovať, že môžem byť na svete. (Klárka, 10 rokov)
4. Milý Ježiško,
želám si, aby boli ľudia zdraví a šťastní. Aby mali kde bývať. Ďakujem Pánu Bohu, že im pomáha a má ich rád. Pomáha aj mojej rodine i starým rodičom. Som rada, že sú Vianoce. Splňme spolu aj tento rok vianočné želania sociálne slabším rodinám i rodinám v núdzi. Darujme spoločne krásne Vianoce. Tento rok chcem, aby ľudia dostali veľa tvojich darov. Deťom prajem v novom roku veľa lásky, pokoja. (Lenka,10 rokov)
- Detaily
- Návštevy: 8303
Veľké poďakovanie CVČ KNM za Mikuláša, ktorý k nám zavítal aspoň takto na diaľku. Deti mali veľkú radosť, i keď museli dodržiavať hygienické opatrenia. Čaro z návštevy Mikuláša v detských srdciach však ostalo.
- Detaily
- Návštevy: 2503
Vianočné sviatky sa k nám už pomaly blížia a čoraz častejšie nás napadne myšlienka ako potešiť našich blízkych darčekom. Avšak máme medzi sebou aj ľudí, ktorí žiadny darček na Vianoce nečakajú, pretože ho nemajú od koho dostať. Lenže žiaci 7. A na nich nezabudli a do Centra sociálnych služieb v Hornom Vadičove poslali starkým darčeky plné lásky. Neskôr si všimli, že sa robí zbierka pre našich starších spoluobčanov do domova dôchodcov v Kysuckom Novom Meste. Do tejto zbierky sa priamo nezapojili, ale prostredníctvom Karolinkinej mamy, ktorá tam pracuje, poslali jednu veľkú škatuľu s darčekmi a pozdravmi, ktoré sami vyrobili. Poslali im aj fotografiu detí, ktoré im popriali krásne Vianoce. Starenky a starkých darčeky potešili a ako poďakovanie za ich dobré a láskavé srdcia im spätne poslali krásny pozdrav.
ĎAKUJEME ��
- Detaily
- Návštevy: 4406
Malí vekom, veľkí duchom
O tom, že šikovnosť a vynaliezavosť detí nemá hraníc, presvedčila svojich spolužiakov Vaneska Pavelová zo 6.A.
V rámci preberanej témy na hodinách biológie o blízkych spoločníkoch človeka dostali žiaci úlohu, ktorá bola dobrovoľná. Ak má niekto domáce zvieratko, môže vypracovať projekt zameraný na pozorovanie a zdokumentovanie návykov, inštinktov a správania svojho domáceho miláčika.
Aj keď bola úloha dobrovoľná, do projektu sa zapojilo veľa detí zo 6.A a 6.B. Práce detí boli zaujímavé, spolužiaci sa dozvedeli nielen o návykoch domácich zvieratiek, ale aj o starostlivosti o nich.
Všetkých milo prekvapila práve Vaneska. Svoj projekt o jej miláčikovi - belgickom ovčiakovi menom Bony poňala netradične. Na hodinu biológie priviedla na školské ihrisko svojho 4-nohého kamaráta, ktorého úplne sama trénuje už 6 a pol roka. Na úvod ho zoznámila so svojimi spolužiakmi. Deti mali možnosť pohladkať psíka a nadviazať s ním priateľský kontakt..
Potom Vaneska a Bony predviedli cviky, ktoré ho Vaneska za 6 rokov jeho života naučila. Do milého predstavenia zapojila aj spolužiakov z triedy.
V poslednej časti hodiny Vaneska pripomenula deťom, že vlastniť akékoľvek domáce zvieratko je veľká zodpovednosť a záväzok na celý jeho život. Treba mu venovať lásku a čas, často aj na úkor vlastného pohodlia. Treba sa vzdať napríklad aj zbytočného vysedávania pred obrazovkou počítača či televízora, ako to robí Vaneska. Výsledok ale stojí za to: má verného kamaráta, s ktorým zmysluplne trávi čas vonku. Naučila ho sama vyše 60 cvikov a trikov!!
Na záver svojej prezentácie Vaneska ponúkla spolužiakom nezištnú pomoc a spoluprácu pri trénovaní, prípadne venčení ich psíkov.
Ďakujeme, Vaneska, radi v budúcnosti tvoju ponuku využijeme!
Vďaka patrí aj oteckovi Vanesky, pánovi Pavelovi, ktorý Bonyho na začiatok hodiny biológie priviezol a po jej skončení zas odviezol domov.
Iveta Petrovová
- Detaily
- Návštevy: 1348
Základná škola Clementisova 616/1, Kysucké Nové Mesto oznamuje rodičom, že na základe rozhodnutia Regionálneho úradu verejného zdravotníctva od 6. 12. 2021 do 17. 12. 2021 bude prebiehať na ročníkoch 5. – 9. dištančné vzdelávanie z dôvodu kritickej situácie spôsobenej pandémiou COVID 19.
- Dištančné vzdelávanie bude prebiehať podľa rozvrhu, ktorý bude zverejnený 5. 12. 2021 na EduPage.
- Žiaci 2. stupňa budú automaticky odhlásení zo stravovania v ŠJ.
- Vianočné prázdniny: od 20. 12. 2021 do 7. 1. 2022.
- Nástup do školy po vianočných prázdninách - 10. 1. 2022.
- Detaily
- Návštevy: 1239
Dňa 29.10.2021 bol zverejnený aktualizovaný manuál ŠKOLSKÉHO SEMAFORU.
Dôležitá zmena:
Pozitívny výsledok Ag samotestu žiaka
V prípade, že škole bol oznámený pozitívny výsledok Ag samotestu, žiaci z triedy takéhoto žiaka môže naďalej navštevovať školu. Škola však pristúpi k zvýšeným hygienickoepidemiologickým opatreniam v škole, nad rámec opatrení, ktoré sú uvedené v časti Základné prevádzkové pokyny.
Škola:
• zabezpečí častejšiu dezinfekciu dotykových plôch a spoločných priestorov školy,
• zabezpečí nepremiešavanie žiakov z triedy, kde bol indikovaný pozitívny Ag samotest, so žiakmi z iných tried,
• informuje rodiča o možnosti overenia pozitívneho výsledku Ag samotestu prostredníctvom webovej stránky korona.gov.sk, kde je možné sa prihlásiť na vyšetrenie Ag testom, ktorý je vykonaný v mobilnom odberovom mieste alebo PCR testom. Pri prihlasovaní sa na testovanie je potrebné zadať v časti Iné dôležité informácie, že sa prihlasuje na základe pozitívneho Ag samotestu.
• informuje rodiča o tom, že v prípade, že sa potvrdí pozitívny výsledok Ag samotestu, rodič to musí bezodkladne oznámiť škole.
V prípade, že žiak bude mať potvrdený pozitívny výsledok PCR testom alebo Ag testom, ktorý bol vykonaný v mobilnom odberovom mieste, idú žiaci z triedy a zamestnanci, ktorí boli v úzkom kontakte s pozitívnym žiakom počas obdobia 2 dní pred jeho testovaním Ag 20 samotestom do karantény (okrem tých, ktorí si uplatňujú výnimku z karantény). Rodič o tejto skutočnosti bezodkladne informuje všeobecného lekára pre deti a dorast.
Na základe rozhodnutia ministra s účinnosťou od 1. septembra 2021 v období školského vyučovania môže riaditeľ školy podľa § 150 ods. 5 školského zákona poskytnúť žiakom jednej triedy alebo žiakom viacerých tried z dôvodu podozrenia na výskyt ochorenia COVID-19 voľno viac ako päť dní so súhlasom zriaďovateľa.
Ak riaditeľ školy poskytne žiakom jednej triedy alebo žiakom viacerých tried takéto voľno, čas poskytnutého voľna sa považuje za mimoriadne prerušenie školského vyučovania v škole. V prípade, že z dôvodu ochorenia COVID-19 bude obmedzená prevádzka v jednej alebo viacerých triedach, či už rozhodnutím riaditeľa školy alebo miestne príslušným regionálnym úradom verejného zdravotníctva, riaditelia škôl zabezpečia pre týchto žiakov dištančné vzdelávanie. V prípade, že je žiakom poskytnuté dištančné vzdelávanie, nepovažuje sa prerušenie prezenčnej formy vzdelávania za mimoriadne prerušenie školského vyučovania. Dištančné vzdelávanie je forma organizácie výchovy a vzdelávania.